Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

Min plan förra veckan var att jag under helgen skulle plugga massor, verkligen jättemycket! Meeen, planer hinner ju ändras mer än en gång... Var i skolan under lördagen i alla fall, allt kändes bra och utgång planerades (eller planerades hade det gjort länge, men beslutades). Just då kändes det som en riktigt bra idé, och jag såg mig själv framför mig gå upp på söndagen pigg som en ja jag vet inte vad... och plugga såklart! Meeeen igen. Det blev inte riktigt så... vaknade grymt tidigt efter en mycket bra kväll med mina underbara vänner, alldeles för tidigt för att vara ärlig. Min tanke då var att jag alltså behövde sova mer, för annars så skulle jag ju inte orka plugga... Så jag förflyttade mig ifrån sängen till soffan för att "vila mig i form". Nja inte så lyckat. Min plan sket sig och jag blev inte piggare utan tröttare... Runt 14 ringde Helen och pratade, himla trevligt!! Hon gjorde mig uppmärksam på att klockan faktiskt var ganska mycket... och jag hade ännu inte lämnat soffan för att vara minsta produktiv med plugget. Riktigt illa! Då tänkte jag att det var bäst att ta tag i det så det verkligen blev lite plugg gjort... men först var det bäst med en välbehövlig dusch och självklart mat! När maten var klar började himla lägligt reprisen av Dating in the dark. Eftersom jag inte sett det innan tänkte jag att det var bäst att göra det... förövrigt tyckte jag att det var näst intill pinsamt att se dem sitta där! Tafatt och jobbigt är mitt betyg... Efter detta i alla fall så började jag plugga... lite! Gick sådär lagom bra, och helt plötsligt ringde mor och avbröt mig! För en gångs skulle var jag riktigt glad att hon ringde just då! Sen var det liksom för sent för att plugga... typiskt!

Jag är så sjukt trött på att plugga, och just nu är det lång tid kvar till fredag och tenta... men tillräckligt kort tid för att jag inte ska hinna lära mig allt! Till helgen kan jag i alla fall ha roligt med gott samvete... då ska tentan firas, oavsett hur det gått! För sen, på måndagen, då är det dags att börja plugga för nästa tenta. Ingen rast ingen ro!

Summan av kardemumman; det blir ALDRIG som man tänkt sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0