Tillbaka i Worcester

Så nu har jag varit tillbaka i Worcester ett tag, eller snarare en och en halv vecka. Kom söndagen den 27 december tillsammans med Fredrik och Mariette. Vårt flyg från Göteborg ställdes in, så vi fick istället ta vägen om Bryssel och sedan vidare mot Birmingham. Något försenade men ändå framme!

Under veckan med Fredrik och Mariette hann vi göra mycket. Det blev en runda i Worcester, där brorsan, det första han gjorde, shoppade två par skor. Tur att cashen rullar in! hehe... Vi hyrde bil två dagar, och bror min fick testa på att köra vänstertrafik för första gången. Han klarade det mycket bra, men någon gång var vi påväg över till den högra sidan av vägen... vi såg små byar runt den engelska landsbygden, slott och en mycket gammal karta gjord på en djurhud. Det blev nyårsafton och vi åkte på en shoppingrunda till Birmingham, där både Mariette och Fredrik shoppade loss... på kvällen lagade vi en tre-rätters middag och firade tolvslaget två gånger (ett klockan 23, alltså klockan 00.00 i Sverige, och ett självklart när det var midnatt här...). Vi gick tillsammans med några av mina vänner i huset för att se fyrverkerierna... vi stod dock på fel plats så vi såg inte riktigt så bra som vi hade trott att vi skulle göra... men men!

Nyårsdagen spenderades med en liten runda i Worcester, film och slappande. SKÖNT! På lördagen åkte vi till London och turistade. Vi sov på St Paul's hostel, söndagen spenderades (inte enbart) med shopping. Här fick även jag handla lite!
På måndagen begav de sig hem mot Sverige. Jag kan ärligt erkänna att jag var avundsjuk, det här landet börjar göra mig trött nu. Snacka om u-land.

Under gårdagen gjorde jag klart en av mina inlämningar. Så nu har jag bara en kvar, vilken påbörjades ordentligt idag... har dock mycket kvar att göra! På söndag måste den skrivas ut och lämnas in! På måndag åker förhoppningsvis jag och Marianne till Liverpool. Det beror på vädret... just nu är det snö, men som jag tror håller på att smälta bort. Igår var det kaos, och folk är "insnöade". Jag tror inte att de har hört talas om vare sig vinterdäck eller plogbil. Aja, som sagt, detta är ett u-land. Äntligen är jag snart tillbaka i en normal värld! Inte för mycket och inte för lite... tror helt enkelt att jag kan kalla Sverige lagom. Lagom, ett ord som jag har saknat under min vistelse här i England. Älskar lagom!

Nu får jag återgå till mina böcker om social stratifiering, klass, Marxismen och Funktionalismen... åååhh så roligt!

Njut! Ja, inte vet jag av vad... men att folket i Sverige har en ledig dag idag... om det ändå kunde gälla oss studenter! Gnäll gnäll gnäll... snart ses vi Sverige!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Cilla Cilla! Snart är du hemma igen! :) Vilket datum är det du kommer hem? Jag har just fått veta att jag börjar jobba 18 januari, så fram tills dess kommer jag vara i Karlstad på heltid. Efter det blir det deltid istället :) Ha det så bra kära du! Puss

2010-01-08 @ 12:56:58
URL: http://delica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0