Hemma!

Nu har jag varit hemma några dagar, eller ja sedan i söndags natt. I måndags åkte jag och tog svinisspruta, skönt att få det avklarat. Det tog två sekunder, snabbt och lätt! Lite stel i armen, men inte så mycket mer...

Efter sprutan åkte jag vidare mot stan för att titta in det "svenska utbudet". Hittade inte mycket, eller snarare ingenting... köpte dock julklapp till bror, så nu hoppas jag att han har "haft tid" att köpa en till mig... (hoppas dock inte för mycket...). Träffade Elin också, var himla kul att prata lite med henne!

Tiden gick fort och jag åkte hem för att äta lite... klockan 17 åkte jag och hämtade mamma på jobbet, åkte direkt och köpte en blomma för att sedan snabbt åka hem och byta om och sedan iväg hem till familjen Rydén. Sofia, Hanna och Inger stod för sällskapet. Det var superkul, alltid mycket att prata om!

Igår vaknade jag tidigt för att (som dagen innan) köra mor till jobbet för att få ha en bil... det är det helt klart värt! Jag ringde och bokade bil som jag, Fredrik och Mariette ska ha i Worcester nästa vecka... tror att det blev dyrt! Klockan mötte jag Karin för en fika... vi pratade och pratade, i massor och helt plötsligt var klockan 13.45. Jag sprang en snabb runda på stan igen, men hittade inte mer än föregående dag... köpte julklapp till mormor, så nu blir hon också glad ;)
Var hemma runt tre för att snabbt äta lite. Pappa kom hem och jag pratade lite med honom. Strax före 17 åkte jag hem till Sofia igen för att baka julgodis. Parkerade bilen på mammas jobb, så hon kunde ta den hem... vilken tur att Sofia bor så nära deras jobb!!
Hos Sofia var Anna och Malin, kul kul kul!! Senare fick mamma komma och hämta mig... kändes som förr, när man alltid fick bli hämtad hehe...

Idag vaknade jag i chock! Eller ja, av telefonen... jag hatar att bli väckt så! Jag sprang upp, yrvaken, för att svara... insåg när jag svarade att det inte var någon där! Hallå, ännu värre... någon som ringer och lägger på klockan 8 på morgonen! Men, så var det ju inte! Pappa hade redan hunnit svara... det var min käre bror som hade missat tåget hem! Typiskt kan man väl säga... han skyller inte på julfest och bakfylla... men jag tror att det kan ha lite med saken att göra... hehehehe! Så nu får jag vänta tills i eftermiddag med att göra pepparkakshus. Pappa ska hämta honom i Falköping runt 15. Men ett pepparkakshus skall bakas, för farmor har gjort pepparkaksdeg!!

Nu antar jag att jag måste återgå till någon sorts arbete... har sluppit städa iaf, inte illa! Försöker slippa undan så mycket som går... :)

GOD JUL gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0